נשוחח על חשיבות הכרת תודה והכרת הטוב בחיינו
תמצאו בזה משהו טוב – בכל פעם נעלה חניך אחר שיעמוד מול הקבוצה ויצטרך למצוא משהו טוב בסיטואציה שנקריא:
דיון:
תחרות שירי תודה – נחלק את הקבוצה לשתיים ונערוך ביניהן תחרות – כל קבוצה בתורה צריכה לשיר שיר שמכיל את המילה תודה (גם מודה או להודות זה בסדר). הקבוצה שנתקעת בלי שיר נפסלת.
דיון:
נסמן את המקומות בחיים שלנו שכדאי שנכיר בהם את הטוב
תודה בווטסאפ – נבקש מהחניכים לפתוח את הווטסאפ שלהם ולהתחיל לגלול בלי להסתכל. לאחר כמה שניות נגיד ‘סטופ’ ונבקש מהם לעצור על שיחה אחת ולספר על מה אותו אדם או אותה קבוצה צריכים לקבל מהם תודה.
ניתן לעשות את התרגיל הזה עוד פעם או פעמיים כדי לקבל גם תוצאות של משפחה, כיתה, חברים, תנועה וכו’.
ניתן גם להזמין את החניכים ממש לכתוב תודה באותן שיחות אם הם מעיזים.
מקומות של הכרת הטוב – נפזר על הרצפה או נתלה על הקירות דפים שבמרכזם נכתוב מעגלי שייכות שיש לחניכים שלנו: משפחה, בית ספר, יישוב, חברים (כל מה שלא תנועתי)
נזמין את החניכים להסתובב בין הדפים ולכתוב את הטוב שהם מכירים לכל אחד מהמעגלים האלה.
נתרגל הכרת תודה במרחבים הקבוצתיים
המעגל התנועתי – לאחר שכולם כתבו ולאחר שהזמנו לשתף קצת בתוצרים, נוסיף פלקט גדול יותר במרכז ונכתוב במרכזו – הקבוצה שלי בתנועה. נבקש מהחניכים לכתוב את התודה ואת הכרת הטוב שיש להם ביחס לקבוצה שלהם.
לאחר שכתבו, נוסיף גם אנחנו (חובה!) את התודה שלנו אליהם ואת הכרת הטוב שלנו על הקבוצה.
בחווה-
לעשות מגוון פעילויות מעשה במרחב החוץ והחווה בשעות הלילה סביב המדורה או כפעילות ערב. מגוון פעילויות זרעי כוכבים הקשורים לזרעי קיץ.
מה הדבר הכי חשוב שלמדתי השנה על עצמי…. באיזה אופן נגעתי?מעשה שעשיתי שהשפיע עלי….
לאחר מכן פותחים את הדפים ובעילום שם אם החניכים מאשרים מקריאים את כל הטוב הקבוצתי שקרה לנו השנה.
פרויקטים בחווה-
הקבוצה יכולה לבחור פרויקט משותף של עשייה בחווה ומחוצה לה בקהילה על מנת לצאת עם תוצר קבוצתי המראה את החיבור הקבוצתי ואת הכרת הטוב המשותף.
לימוד מסביב למדורה- חניכי ז-ח- “טנא מלא כוכבים”
טנא מלא כוכבים
ריח דשאים דובבים
עמוק בטל
פועם לבבי
הנה פעמיך קרבים
הרעידו ריבוא רביבים
עמוק בטל
פועם לבבי
לאה גולדברג.
שאלות ללימוד-