ששטוס תנועה

מסר מרכזי:

היכרות עם התנועה החדשה

חלק א' טריוויה

מטרת החלק:

החניכים ילמדו על התנועה, על כל חלקיה דרך מטודה של טריוויה.

מטרת החלק:

ששטוס טריוויה: להכין כרטיסיות שבצד אחד סכום הנקודות ובצד השני השאלה.
נחלק את החניכים לשתי קבוצות וכל קבוצה בתורה תבחר קטגוריה וסכום נקודות.

סמלים:

100- ע״י מי נבחרו סמלי התנועה? (פעילי התנועה)

200- מתי נבחרו סמלי התנועה? (ינואר 2020)

300- מה מסמל שם התנועה? (מתחדשת כל הזמן ומתעדכנת, סיפור גלגול התנועה)

400- מה מסמל שרוך צבע שרוך תכלת? (שני מרחבים לא נגמרים, מים ושמיים)

פעילות התנועה:

100- איזה מחוזות יש בתנועה? (מחוז צפון/ דרום/ מרכז)

200- מה המועצה הכי צפונית והכי דרומית? (צפונית מטה אשר/ דרומית ערבה)

300- כמה מועצות יש בתנועה? (23 מועצות)

400- איזה מועצות יש בתנועה בצורה חלקית? (גלבוע, יזראעל, מטה אשר, גזר)

היסטוריה:

100- מה היה מבע השרוך של הצנועה לפני תכלת? (ירוק זית)

200- מתי הוקמה התנועה החדשה? (מאי 2019)

300- ע״י מי התנועה הוקמה ותחת איזה ארגון? (בוגרי התנועה ותחת השומר החדש)

400- מתי התנתקה התנועה מהנוע״ל? מתי הצהירה על ניתוק? (3/10/19)

ערכי התנועה:

100- כמה ערכי ליבה יש לתנועה? (3-10)

200- לתת דוגמא של 3 ערכי ליבה? (אופציות-שיוויון ערך האדם, דמוקרטיה, סוציאליזם, ציונות, עבודה ויצירה)

300- מהם זכויות האדם בשיוויון ערך האדם של התנועה? 6 זכויות (חיים, כבוד, חירות, ביטחון, ביטוי, יצירה)

400- הסבר את ערך ״עבודה ויצירה״. (ראיית חשיבות העבודה)

חלק ב' למה תנועה

נתעמת עם נושא חשיבות תנועת נוער ולמה להיות חלק ממנה.

מטרת החלק:

דיבייט – נבחר שני חניכים כשאחד יציג את הנגד והשני את הבעד. מדי פעם נוסיף לכל צד עוד חניך שיעזור לאותו צד להגן על הדעה אותו הוא מציג. בסוף הם יבינו שלהיות חלק ממשהו עם עוד אנשים שעומדים על אותם ערכים זה חשוב וטוב.

דיון:

  • למה לדעתכם חשוב להיות חלק מתנועת נוער?
    (תנועת נוער היא עוד מקום שחניך יכול להיות בו ולהתבטא בו. מקום בו מדריכים מעבירים מסרים לילדים. חניכים לומדים להיות מנהיגים ומובילים ויכולים להיות גאים שהם חלק ממשהו גדול.)
  • מה אתם מצפים לקבל מתנועת נוער?
    (אפשר לכתוב את התשובות שלהם על בריסטול גדול בכדי להראות את חשיבות רצונם בתנועה).

נסביר להם שחשוב לדעת ממה הם חלק, מה הם מסמלים כשהם הולכים עם חולצה כחולה ושרוך תכלת. בטיולי תנועה.

חלק ג' סיכום

עיבוד וסיכום

מטרת החלק:

נבקש מהחניכים להרים את היד אם הם למדו משהו חדש על התנועה. נסביר להם שיש עוש הרבה מועצות בארץ שמסמלות והולכות עם מה שהם מסמלים, שהתנועה לא מסתכמת במועצה אלא במשהו הרבה יותר גדול.

בסוף להציג להם שכחלק משבוע ההסמלה יתקיימו תחרויות בין ישובים/ מועצות בתנועה וכדאי להשתתף בהן!

תודה

התקבל בהצלחה

היי,

כותרת של הפעולה
מסר מרכזי
גוף הפעולה
שורה תחתונה
דגשים לפעולה
Maximum file size: 10 MB
Maximum file size: 10 MB
Maximum file size: 10 MB
דילוג לתוכן